Jag tvekade och höll på att missa resan

När man inte kan bestämma sig i tid så finns det alltid en risk för att det man vill ha går förlorat. Så höll det på att bli för mig nu. När jag lade mitt schema för den här perioden så la jag 6 arbetsdagar på raken den här veckan måndag till lördag och därefter ledigt 3 dagar. Anledningen var att nöjeskryssen går just dessa dagar. Den har jag aldrig åkt. Jag har för övrigt aldrig besökt Kiel över huvud taget. Jag fick en inbjudan för länge sedan och hade väl tänkt resa men en sak gjorde mig tveksam i det längsta. När jag väl bestämde mig så var det för sent. Arrangörsbiljetterna var slut och jag ställde in mig på att inte kunna åka. Det finns massor att göra i föreningen som ligger och väntar. Det skulle jag ägna tiden åt nu när jag hade 3 lediga dagar tänkte jag då.

Men så ringde resebokaren upp mig för hon hade sparat mitt nummer. Det hade blivit ett återbud så jag kunde få resa i alla fall. Jag bad om 5 minuters betänketid. Efter att jag köpslagit med mig själv så tänkte jag att det var ju det jag ville. så jag tackade ja och fick ställa om hela min planering igen.

Nu har jag fått lägga ner 3 timmar i går kväll och 4 timmar denna afton på att skicka ut kallelser till föreningsmedlemmarna. Det är möte den 11/2 och denna kallelse ska nått alla minst 2 veckor innan. Nu är allt skickat på mail och de som inte har mailadresser får snigelpost som går iväg i morgon. 

I dag har jag fått använda alla minuter flitigt. På min lunchrast som är 30 minuter tog jag en rask promenad hem i ovädret, lagade mat, åt och gick ut till Kapp Ahl. Där hittade jag ett par byxor och en blus på REA. Det gick på 198 kr så jag blev mycket nöjd. Jag betalade och gick tillbaka till jobbet. jo jag var för sent ajjabaja!! 8 minuter sen var jag och skämdes men jag var tvungen att ha några kläder att ta på mig på resan. Jag kan inte hjälpa att man har så kort lunchrast.

Nu ska jag posta brev, hämta upp resväskan som jag ställde ner häromdagen i källaren, packa för resan och sen sova en god nattsömn. Det ska bli kul att resa igen. Hoppas det inte gungar för mycket bara på havet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0