jag fryser men det ska bli kallare

Den här helgen har jag varit ledig och faktiskt tvingat mig att ta det lugnt. Migrän som tillhör min vardag har jag bråkat med de här 2 dagarna men det har hållit sig skapligt ändå. Det här var de enda dagarna som jag fick ihop med Eric på hans första 2 veckor av jullovet. Min tanke var att åka till Karlstad och shoppa lite. Riktigt så tänker inte tonåringar som är lediga. Nej han gör det som de faktiskt måste i den åldern. Han sover tills solen går ner på eftermiddagen. Har inte någon aning om vad det är för tid på dygnet och käkar frukost kl 16. Det blev inte någon resa för oss idag men det var inget viktigt som behövdes heller så då sparade vi de kronorna.

Nu ska jag arbeta de 6 följande dagarna på olika tider. Sen har jag ledigt från söndag till onsdag över trettonhelgen. Jag har sökt semester även den 7:e men inte fått det beviljat ännu. Hoppas att jag får ledigt då för jag kommer antagligen ha en del att hand om efter Vänerdansen. Det har varit semesterstopp för oss inder en tid nu men det börjar släppa på det nu eftersom svininfluensan har lugnat ner sig.

Om några dagar ska det komma in en köldvåg igen. Det ska bli temperaturer ner mot minus 30. Jag kollade den aktuella prognosen nu som säger att det hinner vända lagom till Vänerdansen startar. Det hoppas jag för då blir det lite lättare att ta emot alla gäster. Det börjar bli många förköpta biljetter nu. Det var lite trögt i början men nu i sista stund har man kommit på att man vill dansa bort julmaten. Jag är övertygad om att det kommer bli en fantastisk trettonhelg. Oj vad jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0