en vanlig onsdag

Klockan ringde oförskämt tidigt idag för jag började arbeta kl 7. Det är verkligen inte min tid på dagen kan jag lova. Har inte blivit några barn gjorda för min del vid den tiden på dygnet. Med en mun som ett streck pallrade jag mig ändå iväg de 5 minuternas promenad som jag har till jobbet. Om någon hade sett mig så hade han kunnat tro att jag var arg. Tur att Mats som råkade svänga förbi mitt hus just som jag kom ut missade mig så precis. Han hade nog trott att jag varit skitsur om han sett mig. När jag kom till jobbet så hade jag nästan blött igenom allt så det var rena paniken på att komma till en toa. Jag avskyr det här kvinnopysslet som ska fördriva min tid 6 dagar var 4:e vecka. Jag vill inte tänka på det över huvudtaget! Låt mig slippa eländet någon gång. Låt det bli kväll också så jag slipper den här satans morgonen som bara gör mig på dåligt humör!

När klockan var 15:30 ringde min schemaläggare och frågade om jag hade lust att gå hem tidigare. Han fick en massa beröm för att han tänkte på just mig. Undrar om han hört någon säga att jag behövde gå hem? Kan väl inte tro att jag låter trött och elak när jag pratar med mina okända kunder. Nej då så mycket självkurage har jag så att jag klarar av att visa min skådespelartalang under alla patientsamtal. Ingen ska behöva känna att de ringer för att be om hjälp och får tala med en sur morgontrött sköterska. Nej då så illa är det inte. Jag tycker om mitt arbete men mest när jag får göra det på en tid som passar min dygnsrytm att vara vaken.

Med lite extra tid idag så passade jag på att besöka banken för att sätta in danskassan, jag tog en tur till turistbyrån för att ändra lite uppgifter där som var fel på deras sida om våra danser. Sen gick jag in till frissan och bokade en tid på fredag morgon. Jag ser förskräcklig ut i håret och måste få det klippt. På väg ut tittade jag om blomaffären har något trevligt att köpa. Jag fick presentkort på blommor i julklapp som jag inte löst ut än. Kanske ska jag fixa till något på min balkong i sommar.

Häromdagen visade min äldste son mig bilder på en stor gård ett par km norr om stan. Han har köpt den nu och ska flytta in där i augusti. Där finns det ett stort stall och en lada som man brukat ha fester på. Den har det fyndiga namnet "Tôrstens Lada" Nu fanns det husvagnar och annat där men jag förstod nästan vinken att han ville ha hjälp att fixa till detta som en dansloge?! Ja vi får väl se vad det kan tänkas bli av det.

Kvällen avslutade jag som vanligt på folkets hus med motionsdans. för ovanlighetens skull så dansade jag nästan hela tiden. Jag var riktigt trött innan det var dags att åka hem igen. Ett mini möte hölls med ett viktigt beslut i föreningen.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0