De tävlande i Dansbandskampen 2008

Nedan följer vilka dansbands om tävlar i SVTs nya lördagssatsning Dansbandskampen.
Programmet leds av Peter Settman som vid sin sida har en vass jury bestående av Anna Mourou, Magnus Carlsson och Thomas Deutgen. Juryn kommer såväl att hylla som dissa de tävlande banden, men under hela resan är det tv-tittarna som har den avgörande makten.

I varje program tävlar fem band. De två som får flest telefonröster går vidare till nästa deltävling och kommer därmed ett steg närmare finalen. I nästa deltävling väntar nytt motstånd i form av tre nya band. Sprudlande, direktsänd folkfest för såväl tv-tittare
som livepublik utlovas. Premiär blir det den 18 oktober kl 20.30 i SVT1 och Sveriges bästa dansband koras i finalsändningen
den 20 december. Samtliga program sänds direkt från Svenska Hem Arena i Strängnäs.

Källa: SVT

18/1
Bengt Hennings - Länghem (Västergötland)
KändiZ Orkester - Knislinge (Skåne)
Dollies - Älvsjö (Stockholm)
Kalas - Alingsås (Västergötland)
Scotts - Lidköping (Västergötland)

25/10
Susann Nordströms orkester - Ravlunda (Skåne)
Date - Munkedal (Bohuslän)
Larz-Kristerz - Älvdalen (Dalarna)

1/11
Highlights - Norrköping (Östergötland)
Yvonne & Quick Pics - Östersund (Jämtland)
Mickeys - Aspås (Jämtland)

8/11
Glennartz - Onsala (Halland)
Sandins - Karlstad (Värmland)
Good Timers - Uppsala (uppland)

15/11
CC & LEE - Malmö (Skåne)
Nizeguys - Falkenberg (Halland)
Nova - Nora (Västmanland)

22/11
Face 84 - Varberg (Halland)
Martinez - Sundsvall (Medelpad)
Jannez - Laxsjö (Jämtland)

6/12
Jonas Näslund & Jive (Medelpad)
Zlips - Östersund (Jämtland)
Shake - Timrå (Medelpad)

13/12
Kindbergs - Lidköping (Västergötland)
Jenny Saléns orkester - Torup (Skåne)
Wahlströms - Vadstena (Östergötland)

20/12 - FINAL

Detta har jag kopierat från ett inlägg av Mackanz på Dansbandsdax.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0