allt i sin ordning

Den här veckan har jag kommit igång ordentligt igen med mitt jobb och det börjar kännas mycket bättre. I dag hade vi ett medarbetarsamtal. På ett år hinner det hända en hel del. Förra året sa jag att det jag ville göra var att få vara med delaktig i att organisera, fixa med aktiviteter utanför jobbet m.m. I år kunde jag berätta för mig chef att jag inte har det behovet längre på mitt jobb. Jag talade också om att jag inte har en enda tanke på att satsa på karriären där. Nej det som jag satsar på i mitt liv nu är att ägna min fritid åt det som ligger mig varmast om hjärtat. Jag ska syssla med att arrangera danser. Det är min uppgift känner jag. Mitt kneg får min uppmärksamhet 8 timmar då jag är där men när jag går hem så är jag inte där längre. Jag slår av datorn och behöver inte tänka en enda minut på jobbet.

Arrangemangen för nästa år är till största del klara. Jag har några kvällar kvar att fixa till. Dessutom så har jag fått en fråga om att ta hand om en del av ett stort arrangemang i kommunen i sommar. Det är oerhört lockande så det ska jag ägna min uppmärksamhet åt så snart jag är klar med de andra bokningarna och föreningens resa till Strängnäs.

I samtalet idag så pratade vi även om hur livet är och jag ser visst ovanligt glad ut just nu. Ja så är det nog att ett och annat glädjeämne kan få mina mungipor mer åt norr än vanligt. Det är mycket nu... om några veckor lyfter planet till Teneriffa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0