Något verkar strula med telfonomröstningen

Nu är eller rättare sagt från i går kväll kl 22:40 efter programmet P4/dans ska omröstningen vara igång på de nominerade till guldklaven 2008. Något verkar ändå blivit fel i starten för när man ringer får man svar att det pågår ingen aktivitat på detta nummer. för att vara säker så testade jag flera nummer och det verkar inte alls ha kommit igång än. vi får väl hålla ut och stå klara med våra telefoner och börja ringa när de får igång det.

Det blev stora ögon igår när jag visade Sannex att de deras trummis är nominerad i år. De hade just börjat spela igår och jag hade skrivit ut det dokument som låg ute på SR P4/dans sida där alla de nominerade och deras telefonnummer finns. Jag tror att de blev förvånade över att det blev just Hans som nominerades och ingen annan i bandet men givetvis så var de jätteglada.

Det blev en riktigt bra danskväll där på blomsterhult i går. Jag träffade min kapellmästare Teo som var där och dansade. Vi har några jobb framför oss i sommar så nästa vecka ska vi träffas och repa lite igen. Jag dansade hela kvällen och var oerhört nöjd med kvällen igår. Det kunde ha kommit lite mer folk dit. Jag förstår inte vart alla människor är. Det var inte för lite för oss dansare men arrangören kommer nog surna till lite om det inte vänder snart och bli fler gäster. Hoppas att det kommer att vända snart så att det blir lite mer ekonomi det här. Jag vill ha kvar denna fina loge och kommer att vara där alla kvällar jag kan.

En guldklav borde i alla fall ha namnet ingravetat redan. Mats Larsson har två låtar nominerade. En lycklig man som han skrivit ihop med Ulf Georgsson och även årets kalasvinnare "Skicka mig ett vykort" som han skrivit ihop med Åsa Karlström. De här låtarna har förvisso en bra konkurrens av Mulle Melander och Dans Attleruds "Ett liv med dig" men i år kan nog inget stoppa denna man från från en seger.

Nu är väskorna packade och snart far Åsa Karlström och jag söderut mot Sätila och Lygnevi loge. Det ska bli en varm och solig dag med temperatur upp mot 25 grader. Det är lika bra att passa på att ta vara på de här fina dagarna för man vet aldrig hur länge det håller i sig. På med solskyddsfatorn och kepsen för nu ska vi ut i solen och ha det kul.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0