världens bästa schemaläggare

Jag är så tacksam att det knappt går att beskriva. För ett par dagar sedan skrev jag om att jag gjort bort mig och lovat arbeta på söndag kväll. Jag mailade till min schemaläggare och fick ett snabbt svar att jag kunde flytta mitt arbetspass så som jag önskade. så nu har jag arbetat
fredag kväll 16:30 - 01:00
Lördag natt 21:00 - 07:00
Söndag e.m. 15:00 - 19:00

När jag slutade satte jag mig i bilen och for direkt till Örebro. Jag var där till första dansen startade och det var lång kö som väntade på att få komma in. Sedan fick man stå i kö för att lämna in kläderna. Jag kom igång när den 3:e dansen startade. Därefter dansade jag i stort sett hela kvällen. Det kom ca 1000 personer på nonstop dansen med Blender och Date. Det var länge sedan jag dansade så mycket och glädjande nog så funkade det också med konditionen och hostan höll sig borta. Det är skönt att vara frisk igen (säger peppar peppar och tar mig i huvudet).

När jag kom in i lokalen och insåg att det fanns så otroligt många där som jag ville dansa med då bestämde jag mig snabbt för att dansa mest med nya och de jag träffar sällan. Det blev så också. Jag både bjöd upp själv och blev uppbjuden hela kvällen. Norrlandsfoxarna var helt underbara, tack kalixgrabbar för dessa danser. Jag fick dessutom praktisera både fox och bugg med en kille från småland. Jag måste bara ta mig söderut på dans lite. Jag har på något vis inte lyckats ta mig söder om svealand än. Det är bara på Öland som jag brukar träffa de här grabbarna och det kändes som en mini ölandsvecka igår. I nästa ögonblick drog sig tanakarna mot Malung och dansbandsveckan då jag träffade på några bekanta som jag alltid dansar med där.

Det här var den bästa danskväll jag varit på i år. Date hade inte med sig den unga grabb som jag kritiserade efter deras spelning i Karlstad. Han var visst sjuk och en vikarie hade satts in för honom. Det var inte alls dåligt i går för han som spelade nu var mycket bättre och det fanns åter liv i deras musik. Båda orkestrarna gav en mycket bra underhållning och spelade flera extranummer till publiken som inte alls ville sluta trots att det varit dans nonstop i 5 timmar. Jag för min del tog en fika på 3 minuter under en låt i går. Dessutom gick jag ifrån under en dans för att kolla in lite vad det var för folk som jag kände igen på dansgolvet. Under hela tiden dök det ändå upp nya bekanta ansikten som jag inte hade sett innan. Det är helt otoligt vad många bekanta men fått genom åren genom dansen.

Tack alla för de härliga danserna jag fick igår. Den här kvällen kommer jag att minnas för evigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0