Våffeldagen

I dag spelade Radio värmland Shake med låten When you lie next to me. Jag hade vaknat en liten stund innan och hade en tveksam lust att öppna mina ögon. Låten innan var I do, I do,,,, med ABBA. Jag låg och tänkte på vilken otrolig dansbandslåt det var egentligen som ABBA gjorde då. Det var nästan exakt som dagens långkörare Jag är din man med BAO. Jag har inte tänkt på tidigare att de så världskända ABBA faktiskt spelade många låtar som var i typisk dansbandsstil. Innan jag ens hunnit tänka klart tanken kommer Shake med en låt som inte alls är något typiskt dansband. Snacka om omvänd musikupplevelse. Bengt Höglind på radio värmland vet vad man behöver få höra för att bli på gott humör. Nu orkade jag stiga upp och sätta på kaffet.


Som om en tankeöverföring skett så kom givetvis även BAO med Helene Sjöholm och en nämnda låten när jag svalt  det första kaffet. Jag ser att det är snö ute idag. Det känns lite konstigt att marken är täckt med ett vitt täcke nu när det var nästan sommar för någon vecka sedan. Men det är ju helt i sin ordning för så här års ska det vara på detta sättet. Det är liksom mer normalt. Jag konstaterar occkså att det är 6 veckor kvar till logdanspremiären. Tiden går så otroligt snabbt. för lika lång tid sedan gick vi in i februari månad. Då var det den stora dansmaran i Ö-vik som jag inte kunde åka till i år. Men jag konstaterar att tiden går ruskigt fort. Det är snart sommar.

I dag är det våffeldagen och det innebär att det är exakt ett år sedan Zlips var här i Kristinehamn. Vi hade 5 danser här på folketshus förra året. Tyvärr svek publiken och den sista dansen kom det endast 150 personer. Jag vet inte vad som inte var bra där men tydligen så vill man inte ha dans i kristinehamn så folketshus ställer inte upp mer på att arrangera danser. Nu är ju jag galen och tror att folket här bara är lite tröga. Det tar nog lite tid innan ungdomarna upptäcker dansen här så som man gjort i många andra städer. Jag vet att det finns några som är enusiastiska men det räcker inte med 10 personer under 30 år för att hålla dansen vid liv här i stan. Min tanke är att försöka starta en dansförening under året. Tyvärr så har jag inte haft rätt ork och motivation än och jag behöver verkligen ha fler intresserade med mig för att våga sätta igång med ett nytt dansprojekt. Min idé finns men jag kan inte dra ett tåg helt ensam.

Det lär i alla fall bli våfflor med mina söner idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0