P4 Värmland satsar på dansband

Jag har glädjen att på upplysa alla som läser min blogg om att vi får ett nytt radioprogram om dansband. Det är Bengt Höglind SR P4 värmland som är ansvarig för denna produktion och som kommit fram till dess utformning genom lite bollande fram och tillbaka med olika personer ett tag. Jag har hela tiden hållits underrättad om planerna men nu är det klart.


Dansbandsprogrammet med det fyndiga namnet Dansvax kommer att sändas lokalt och även på webben i sin helhet. Det är en halvtimme långt och kommer att pågå från nästa vecka fram till sommaren. Det är en oerhörd satsning att vi nu kommer att få en halvtimme om dans varje vecka på radion.

image679

Det är Per-Ove "Pelle" Johansson från dansbandet Selex som får det stora nöjet att spela originalrocklåtar som sedan översatts och gjorts till dansbandsklassiker. Det blir prat om dansbanor, orkesterminnen, orkesterbussar, mode och världshändelser. Enligt planerna ska dessutom gäster bjudas in för medverkan. Det ska spegla danskulturen från 50-talet och framåt.


Det svåra säger Bengt är att hålla isär vad som är nytt och gammalt. Det kommer att bjudas på musik blandad från det nyaste moderna till äldre mer kända dansband. Jag ska inte avslöja allt men vet att det kommer att vara väl värt att lyssna på. Det är ju tur att det finns bredband idag i hela världen. Man kommer att kunna höra detta oavsett vart man än befinner sig.


Så om du inte kan ratta in radio värmland kl 11:33 onsdag den 2/4 så kan man höra det live eller i efterhand på webben.


Det här mycket välkommet och jag är säker på att det kommer att bli uppskattat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0