Lata dagar hemma

Den här veckan har jag återgått till mitt arbete. Det startade med 2 sena arbetskvällar måndag och tisdag. Därefter har jag 2 lediga dagar nu innan en stundande arbetshelg. Den härliga sommarvärmen håller i sig och jag försöker vara ute och ta vara på den korta sommaren vi har här i norden. Eric har varit hos pappan nu ett tag och det blev ett kärt återseende igår när jag hämtade hem honom. Vi var ute lite och gick, köpte en glass och handlade mat. Sedan fastnade han vid datorn som vanligt. Det finns inte så mycket att ta sig för med här i stan. Jag skrattade lite för mig skälv när jag kollade den 30 år gamla tidningen i skyltfönstret. Där kunde man läsa att "det mycket populära ungdomsbandet Wisex tyvärr blivit tvugna att ställa in onsdagens spelning i folketspark. Man hade fått blixtinkalla ersättare och Karlstads - Örjans kunde komma med kort varsel". I en annan annons ser man att Karlskoga folketspark ska ha trivselkväll med Sune Olsson. Kan man tänka sig att exakt 30 år senare så uppträder samma man ute vid Picassoudden. Jag tog mig ut dit för att höra honom leda allsång.





Det var förmodligen samma publik som den han hade i Karlskoga på den tiden då det begav sig där. Jag stannade en liten stund och drog mig sedan hem igen för att tillbringa min lediga kväll ihop med Eric i stället.


Kommentarer
Postat av: Lena Ninnis

Hej.



Jag gillar din blogg! Ja har kollat mycket i den.

Tänk att dansen betyder så mycket.



Jag bor några mil från Växjö.

Vill du länka till mej. Jag skulle bli så glad.



http://lenasigfridsson.blogg.se/



Ha en fin dag!



Kram Lena Ninnis.

2008-08-07 @ 17:25:22
URL: http://lenasigfridsson.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack för det, nu har jag varit inne och kollat i din blogg och även länkat till dig. Hoppas du får många besökare. Det är alltid kul att läsa vad andra skriver också.

Ha det gott. Nina

2008-08-07 @ 20:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0