Mer dans i Värmland

Det går lite upp och ner med dansställena här i Värmland. Ett år lägger man ner en loge, sedan nästa år så startar man om på något annat ställe. Blomsterhult är en loge som har besökts av många genom åren. Den ligger en liten bit utanför Karlstad. Efter att legat nere några år gjordes ett försök med danser där för 2 år sedan. Av olika anledningar var det inget där under förra året men nu kan jag meddela att Hippi-Janne tänker arrangera många danser där i sommar. För att inte konkurrera med kringliggande arrangörer har han valt att lägga danserna på fredag och söndagskvällar. Det ska bli både gammalt och nytt där så alla kommer att kunna hitta sina favoriter att dansa till.

Janne är en f.d. norrlänning med dansen i blodet. Vi ser honom ofta ute på dansbanorna och nu när han släppt sina kryckor han dragits med under vintern kan vi åter se honom genomföra de mest akrobatiska dansnummer man kan tänka sig på en sällskapsdans. Det är svårt att hålla blicken borta när han äntrar golvet och jag kan förstå att den mannen älskar att dansa av hela sitt hjärta. Det är med denna kärlek till dansen han nu låter oss alla få möjlighet att dansa i Värmland i sommar.

Kika in på "logen mitt i skogen" hans nya hemsida

Här kommer programmet att finnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0