Highlights i Karlstad

image628

Nu har dansen kommit igång igen för våren på holken i Karlstad. Först ut var Highlights som lät oss få dansa några timmar till deras underbara livemusik. Ja det är det mest unika med detta band att de valt att inte ha någon enda ljudfil ut i högtalarna under deras spelkvällar. Med tanke på att det är oerhört vanligt idag att man lägger på ljud i olika stor omfattning så utmärker sig detta band genom att medvetet låta bli med detta för att vi som lyssnar ska få höra enbart det vi ser. Det är inget dåligt koncept för de ser ju riktigt bra ut och där upp killarna i bandet. Och bra lät det minsann. De hade en repertoar som gick hem hos mig. Många låtar var hämtade från populärmusiken och schlager. De hade fångat upp godbitar från förr som passade dem bra att sjunga och spela. Inom kort ska vi också få möjlighet att köpa in ny CD av de här grabbarna. Det är något som jag ser fram mot när den nu snart ska vara klar.

Jag fångade dem på några bilder under kvällen.

image629


image631

image634

image635

image636

image637

image638

Hoppas att jag snart får dansa till dem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0