En dag fylld med administration

Jag kom hem från men semester för 6 dagar sedan. Efter det har jag arbetat 4 sena kvällar och en dag. Nu var det dags att ägna lite ledig tid till det som måste göras här hemma. Jag tittade lite slött på kartongen med julpynt som jag bar upp före jul. Den står fortfarande orörd. Jag plockade inte ens upp en adventsljustake i år. I trappuppgången på en fönsterhylla har min grannfru satt ut några tomtar och i går när jag gick förbi satt det en lapp där. "vi är inte så många som bor här i den här trappuppgången. Undrar varför en av tomtarna försvunnit? Lånad kanske?" Vad irriterande det är när man inte ens kan lita på sina närmsta grannar. Vem kan roa sig med att stjäla en liten tomte som troligen är gjord av ett barn för att glädja sina föräldrar?

I mitt hem blev det ingen jul i år men jag har firat på annat håll. Det var riktigt trevligt att vara med mina söner i det hus jag en gång byggt. Det är bara ett enda problem med det. Nu har en av mina söner köpt det och han har aldrig flyttat ut därifrån. Det skulle vara så trevligt att känna att jag kunde hälsa på honom där så ofta han vill. Det skulle kunna vara den naturligaste saken i världen att bara fara hem till sin son och besöka honom. Det kommer kanske en dag då jag kan känna att det är till honom jag åker men nu känns det inte så. jag får tvinga mig att gå in där. Det är ett otroligt motstånd att gå in i det hem jag flyttade ut från för drygt 8 år sedan. Det som gör att det känns så är att pappan fortfarande har alla sina ägodelar kvar där. Trots att han för det mesta bor i Panama där han är omgift så har han sin adress i detta hus. Jag kan knappt röra mig när jag är där. Det känns som att jag skulle vilja ha någon med mig hela tiden som bevakar att jag inte snokar i pappans personliga ägodelar. Jag hoppas att de ser till att flytta ut den där gubben därifrån snart så att jag kan trivas hemma hos sonen. Även om inte pappan är hemma så känns det fortfarande som att jag är gäst i hans hus och inte i sonens.

Det blev mssor med föreningsarbeta gjort den här dagen. Jag har uppdaterat medlemsregisteret och fört över alla som betalat 2009 års medlemsavgift till en ny lista. detta tog tid att göra med att skriva in en massa nya medlemmar och plocka om både i mail och SMS listor.

Jag har lämnat in underlag för annonsering till helgens dans och hämtat affischer. Ett besök på folketshus och försök att få kontakt med personalen som ansvarar för serveringen i helgen. Ja det har tagit 13 timmar allt som jag gjort för föreningen denna dag. Nu är det bara resten kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0