Ett band på väg upp mot toppen?

Kanske blir de snart ett av landets bästa band. I höstas spelade de på Blue Moon Bar i Karlstad men tyvärr så missade jag dem där. Efter den kvällen hörde jag från några som varit där att det hade varit mycket dåligt. Det var framförallt sången de syftat på. Nu brukar jag inte ta på stort alvar det jag hör ryktas utan vill helst bilda mig en egen uppfattning. Det är Jive jag menar och nu har det hänt stora saker i detta band. De kommer att få med sig en mycket framgångsrik sångare i augusti, Jonas Näslund, som valt att lämna Mats Bergmans för att utvecklas. Jag skulle nog kunna tänka mig att det blir en stor utveckling för hela bandet.


Eftersom jag missat att höra dem någon gång så har jag inte heller brytt mig om att studera vilka bandmedlemmar de har. När jag var i Sundsvall på nonstopdansen med Boogart och Shake fick jag veta att Tommy Bengtsson numera spelar i Jive. Då kan jag bara konstatera att de har en av de bästa gitarrister som finns i dansbandssverige idag. Det är inte bara musikinstrumentet han är bra på utan sjunger dessutom helt underbart. Undrar om han verkligen var med då Jive spelade i Karlstad för honom kan man verkligen inte klaga på.


Inne på deras hemsida kan man läsa en berättelse om bandets historia. Det är en intressant läsning där man får klart för sig att en dansbandsmusiker alltid har svårt för att släppa det yrket. Han kommer alltid tillbaka och han gör det alltid rätt!


Tyvärr så missar jag dem igen då de kommer till Karlstad 15 maj men jag ska hålla utkik efter vart de spelar när de kommer igång med alla 5 medlemmarna i höst. Jag är spånd på hur de kommer att bli och hoppas på att få en ny drake bland orkestrarna som omväxling till alla de man redan lärt känna.



Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Hittade hit när jag sökte på dansbandet
" Zlips ", vi ska och dansa till dem och " Shake " i kväll. Det är dansmara här i Skellefteå. I går spelade " Blender" och
" Nova " och i kävll är det då som sagt " Zlips " och " Shake ".

Ha en skön helg!

2008-04-26 @ 16:58:50
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0