Dansfesten Lidköping

Var det någon som såg mig i Lidköping igår? Jo det stämmer jag for faktiskt iväh dit för att roa mig en stund på Dansfesten. Där spelade 4 orketrar på 2 dansgolv. I den största av dem var det Claes Lövgrens och Jontez som delade scen. I den mindre lokalen spelade Kindbergs och Bhonus som vanligt på denna danskväll. Jag blev lite försenad dig och kom inte förrän 21:10. Dessutom så var jag på uselt humör och trött. Men jag ville i alla fall försöka dansa lite när jag besvärat mig med att resa dygt 12 mil till dansen. Under en kort stund var jag inne i den stora lokalen. Jag tycker att Claes Lövgrens spelar bra och där skulle jag ha kunnat stanna kvar hela tiden då de spelade. Banden växlade var timme i den lokalen. Jag bestämde mig ändå snabtt för att låta de äldre få ha den här dansbanan för sig själva. golvet var nämligen snorhalt. jag dansade en foxtrot och sedan vågade jag mig inte ut på det golvet mer. jag vet inte om det berodde på halkan eller att man valde de andra orkestrarna men här var det inte alls mycket folk som dansade. Jag tror att det var underlaget de flesta liksom jag flydde ifrån.

Inne i den andra lokalen var det som förra året trångt och knuppfig. Massor med alkohol dracks men jag noterade ändå en mycket positiv förändring detta år. I fjlol klagade jag på att det var en sanitär olägenhet att behöva ta sig vatten i muggar som var uppställda inne på toan. i år hade man arrangerat så att det var draget en slang till ett handfat ställt inne i uteplatsen. Där kunde man ta sig friskt kallt vatten medan man svalkade av sig. De hade dragit en liten slang från handfatet så att spillvattnet kunde rinna ut på gräsmattan bakom. Det är ju bara vanligt vatten som spills där så det här var en genialisk lösning tycker jag.

Det blev lite snack med några jag sett på olika dansställen och med en  arrangör i Båberg. Sedan insåg jag att jag skulle åka hem igen. Jag for strax före 24 och orkade knappt ta mig hem. Det blev inte en sen natt som jag hade trott men ibland så orkar men helt enkelt inte med som man hoppats. Nu ska jag bara ladda för att ta emot alla som vill komma hit på valborg. Det är ca 40 föranmälda redan och många fler som sagt att de troligen kommer. Jag tror att det kommer bli en fin danskväll här.


Kommentarer
Postat av: Ronny

Jag inte bara såg dig, vi tog ju faktiskt en fox också! Men sen såg jag inte till dig mer.

Det var sig likt på lördan, mycket folk och mer typ festligt än bra utrymme att dansa. Men så ska det ju vara, väsentligt att det kommer folk som inte är ute på dans lika ofta som vi. För allt går ju ut på ekonomi - det måste komma tillräckligt med publik så att arrangemanget går ihop och helst ger lite vinst. Om inte är det väldigt tveksamt om det blir någon dansfest nästa år.

Ses på Valborg! Hälsningar från en dansvän.

2008-04-27 @ 20:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0