Nya tag

Ja då var det bara att konstatera att det inte blev någon kurs för ungdomarna som jag tänkt i höst. Jag har erbjudit 2100 elever i högstadiet och gymnasiet här i kommen en gratiskurs i bugg på lördag. Jag fick EN anmäld till detta. Nu ska jag fundera ut något annat sätt som kanske kan locka de unga att börja dansa. Vi får väl se vad det blir men jag ger inte upp för en motgång. Jag är hur som helst glad att jag fått vara med och starta upp söndagsdanserna här i stan i år. Det har ju gått bra i alla fall.


Kommentarer
Postat av: dansare i norr

HEJ
DU ska ha all credit och stor eloge, ett helt fång blommor, guldstjärna... för att ha tagit tag i såna roliga grejer som dans för ungdommar. Dom fattar inte vad dom går miste om!
Jag bor inte i närheten men hejjar på dig iallafall!
Dom borde bara se själva med egna ögon och inse vilken glad, rolig, medryckande musik som bjuds och vad dom missar...goa band som Zlips, Blender, Shake, Highlights osv som ju ändå vänder sig till en yngre skara människor och som ofta spelar musik som ju går varm på diverse radiokanaler.
Att man kan låta bli att gå på något som är "gratiskurs" är ju för mig obegripligt?!
MER dans åt folket ;)
Tills vidare så lycka till med dins stads danssatsning!

2007-10-25 @ 12:37:09
Postat av: dansare i Norr

...Glömde skriva stor eloge också till den ENDA som tordes anmäla sig ENSAM starkt gjort att anmäla sig fast än inga kompisar gjorde det (i den åldern)....

2007-10-25 @ 12:39:22
Postat av: Gunnar Grahn

Hej Nina!
Du verkar väldigt driftig och det är ju HELRÄTT.Någon som "brinner" för en sak är coolt!

Jag har avverkat min timeout på bloggen och det var nödvändigt för att chilla ner.
Välkommen att kolla in min blogg.
P.S. Jag är inte lika snäll som dig i mina inlägg..*L*.

2007-10-26 @ 17:45:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17345
Postat av: Gunnar Grahn

Hej Nina!
Coolt med en person som "brinner" för sitt intresse.

jag har lagt min timeout åt sidan och raljerar som aldrig förr på min blogg..he..he.

Välkommen till min blogg. jag är inte lika snäll som du i mina inlägg*L*

P.S. ha en GÖRABRA helg!

2007-10-26 @ 17:49:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17345
Postat av: läroplanen

Jag har för mig att dans står med i läroplanen ... kolla de ?!
Går kanske att göra något på skoltid ?! Obligatoriskt, och sen när dom märker vilken närhet, och hur roligt det är kanske dom kan gå på ett frivillgt dansparty på kvällen, kanske till och med med ett trevligt dansband- du har ju kontakterna :) lycka till
//Skånemusiker

2007-10-30 @ 13:50:20
Postat av: Marianne

Vi har dragit igång en danskulturprojekt i Sundsvall för ungdomar högstadiet/gymnasiet. Läs gärna om den första riktiga danskvällen vi hade igårkväll: http://www.dagbladet.se/artikel.php?id=362242&avdelning_1=105&avdelning_2=

2007-11-01 @ 14:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0