Hur gör man?

Den här helgen har jag avsatt en hel del tid för att umgås med grabben. Det är sista dagarna nu som han är hos mig innan pappan kommer tillbaka hit efter några veckors jobb i Panama. Det finns ingen dans på nära håll mer än på krogen Wiktoria i karlskoga där Highlights spelar i kväll. Jag har aldrig varit dit någon gång när det varit dansband där men har hört vad andra berättat. Det ska visst vara massor med unga fulla där och inte alls dansbart på golvet. Därför avstod jag från dansen i kväll och ska sätta mig med Eric och pyssla med musik i stället. Han har arbetat med ett program som heter FL Studio nu i snart 4 månader och komponerar minst en ny låt varje dag!! Det är mest Techno han gör. Jag är otroligt imponerad och skulle önska att jag kunde hjälpa honom att gå vidare och hitta något sätt att få ut sin musik. Mycket av det han gör är remix på andra låtar men en del är helt eget material. Jag känner det som att jag fått en uppgift att försöka hjälpa honom med detta. Är det någon som läser här som kan ge mig tips så tar jag tacksamt emot det. I kväll tog Ola med sig 20 låtar som Eric gjort för att ha i bilen och lyssna på. Det är ju otroligt att hans äldre bröder ber att få hans musik med sig. Men faktum är att t.o.m. jag har börjat gilla att höra på det. Jag har fått några favoriter som jag kan sätta på ibland när det blir tyst här.




Kommentarer
Postat av: Mathias

Om han vill ha ut sin musik så kan han ju alltid lägga upp dom på http://www.rookie.nu/
Så länge det är hans egna så får man lägga upp dom utan tillstånd från Stim och såna saker.

2007-10-28 @ 08:40:46
URL: http://www.swegraf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0