Shake i Kristinehamn 25 nov

Ja då har vi haft alla 5 planerade danser här för i år och sammanfattningen är väl både positiv och negativ. Det positiva är att i stort sett alla som varit på danserna har varit mycket nöjda. Det har under tiden kommit in en del synpunkter och dessa har jag framfört till arrangören. De har varit mycket lyhörda och gjort allt jag bett dem om. Det känns som att jag skulle ha fått dem att rulla runt också som en hund om jag frågat dem. Det jag menar är att jag är oerhört tacksam och förvånad för den välvilja som de visat oss dansare dessa söndagar. Det negativa är dock att det verkar lite trögt att få ut kristinehamnsarna på dans. Jag förstår inte varför när detta har varit en av de danstätaste platserna genom tiderna för ett antal år sedan. vi har en historia med många fina dansplatser och två buggkurser som pågår med många deltagare. Vart finns alla de människorna? Varför går man på kurs om man inte vill dansa? I går kom det 152 betalande och det är för lite. För att få det att rulla på så behövs det i genomsnitt 200 personer per kväll. Om jag räknat rätt så hamnar snittet för dessa 5 danser på  ca175. Min tanke från början var att öka intresset hos ungdomarna och få in en ny generation på dessa kvällar. tyvärr så blev det inget intresse när jag var ute i skolorna och erbjöd 2700 elever i högstadiet och gymnasiet en gratis nybörjar kurs i bugg. Det var en person som anmälde sig och då blev detta inte alls vad jag hoppats på. Det är dessa unga som borde komma på våra danser. Med en grupp på 25 ungdomar så hade målet varit uppnått. Det känns som ett misslyckande men jag vill inte ge upp. På något sätt hoppas och tror jag att vi ska kunna få igång de unga att dansa även i vår kommun. Frågan är bara hur??

Nu kommer folketshus att utvärdera detta och därefter fatta beslut om det blir något mer arrangemang från deras sida. Jag väntar på att få höra av dem så att jag vet hur jag ska gå vidare med detta. På något sätt ska det lösa sig för jag är inte den som ger upp. Finns det 150 - 175 personer häromkring som vill träffas och dansa tillsammans och ha så här kul, då måste det går att ordna en fortsättning på ett aller annat vis.

Shake är ett fantastiskt härligt gäng. De dök upp hos mig kl 12 lagom nyvakna för att äta lite. Det hade varit isgata på natten då de for från Borlänge. Efter att sovit i hällefors hade de fortsatt hit och var oerhört punktliga måste jag säga. Det växlades en hel del härliga fraser vid bordet och det var kul att höra en hel del kul berättelser som de ville dela med sig av. När vi ätit tog de sig till folketshus för att rigga inför kvällens dans. Jag passade på att vila en kort stund.

De flesta dansgästerna var också punktliga. Det är lite klent med parkeringsplatser utanför FH nu sedan kommunen byggt ett nytt äldreboeende på planen där man tidigare kunde stå framför entren. Många har noterat det och försöker komma tidigt för att lyckas få en plats så nära som möjligt. Det var låst då jag kom dit och arrangörerna satt och åt middag. jag var fräck nog att gå in bakvägen och släppte in de som stod ute och frös. vi fick vänta i vestibulen tills de hade tid att ta emot vår betalning. när shake började spela var golvet fyllt från första stund. alla trivdes och det blev snabbt varmt. I går valde jag att hålla dörrana stängda. Det är ju vinter och kallt ute. Det fick räcka att man öppnade två fönster i taket. Det svettades en del men man ska ju inte behöva bli sjuk av draget heller. Golvet var lite halt när vi kom dit så jag strödde ut lita vax innan det satte igång. Jag tycker att det blev bra och ingen annan klagade heller. Lådorna med vax och kaffe fick inte stå framme i går. Det var bäst så med tanke att det höll på att bli katastof förra gången när folk överdoserade vaxet. Trots att det inte var så många där så var det ändå en av de roligaste danskvällar jag varit på i år. jag fick dansa med flera mycket duktiga män i alla åldrar. Det var sådana som jag aldrig stött på tidigare. Men de bästa danserna var ändå den jag fick med min som Ola och Shakes shaffis, hm tänk om jag ändå kunde minnas namn! Var det Jerry tro som han heter? Namnet har jag glömt men inte danserna. De kommer jag att leva på länge.

Ola passade på att fotografera och här kommer lite bilder från kvällen. Om det är någon som ser en bild på sig själv här som inte vill vara med så säger ni till. Då tar jag bort den i i så fall.

Först en bild på mig och Benny från Hällefors
image582

Här är en vy över dansgolvet i slutet på kvällen.

image583

Tomas verkade trivas

image584

Grymt gitarrsolo!!

image585

Oj vilken inlevelse!

image586

Till sist en bild på denna supertrevliga kille som sett till att vi fått ännu ett superduktigt dansband att roa oss till.

image587

De andra medlemmarna fastnade inte på bild den här gången men de är lika fina att se och lyssna på de, jag lovar.


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Grymt trevlig kväll, den första dansen jag varit på i Kristinehamn! Shake är underbart bra. Tyckte att golvet bara blev bättre ju längre kvällen gick och jag gillar när det är varmt! Hoppas att det blir en fortsättning!

2007-11-27 @ 10:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0