Nu drar det ihop sig mot Öland

I morgon far jag den första biten ner mot öland. Det blir jag, Eric och Åsa som far iväg för att uppleva några dagar av årets dansvecka där. Precis som förra året så har jag delat upp det så att jag är med de första tre dygnen. Jag har inte semester än så jag har fått lägga några lediga dagar nästa vecka för att kunna åka dit. Det är tänkt att vi ska fara en bit fredag kväll och sova i husbilen utefter vägen. Om det psssar så har jag lust att stanna i glasriket och ev göra några fina fynd där. Sedan bär det ner till sydspetsen på Öland och avslutar med ett besök på slottet. Detta är tre platser som jag tänkt mig besöka under mina föregående två resor dit men har inte hunnit med. Det är ju så att när man väl kommer fram så görs det knappast några utflukter. Inte med husbilen i alla fall för det är så bökigt att ställa i ordning allt med tak och utemöbler. Så det vi vill se får vi göra innan vi parkerar. En annan anledning till att man blir kvar på Lundegård är att det finns så otroligt många människor där som man vill träffa. Det är svårt att ta sig iväg därifrån då.

På lördag kväll startar dansen med Zlips som i år har 20 års jubileum. De har gjort en samlings cd som de kommer att släppa denna vecka. Den finns att beställa på deras hemsida men jag har tänkt att köpa den där nere. En fågel har viskat till mig att det kanske blir något festligt där angående detta men det får vi väl se och det berättar jag sedan.

på söndag kommer det att vara maskerad och danstävling. Det är helt nytt för tidigare har en klubb arrangerar Jack and Jill tävling men i år kunde det inte bli något sådant så dete blev ett trevligt alternativ. Jag har inte någon att dansa med så jag blir en av alla i publiken som säkert kommer att få mig många goda skratt. Senare på kvällen så kommer Blender att spela.

På måndag blir det förs underhållning med Perikles eller som de då kallar sig Pex and the boys. De står mellan stugorna på kampingen och det brukar bli ett riktigt härligt hålligång ett par timmar innan dansen börjar. Senare spelar Kindbergs och Scotts nonstop.   Jag är mycket nöjd med detta upplägg och hoppas givetvis att det inte kommer bli alltför mycket regn. Även Kindbergs har jubileum i år och är på väg att släppa en platta. Den hoppas jag få se då det blir dansveckan i Malung.

Resan hem blir på tisdag och då kommer jag troligen att försöka ta mig till Örebro och dansen där med Bhonus. Det är helt beroende på vilken tid vi kommer iväg. Det finns ju risk för att man sover länge.


Kommentarer
Postat av: Danstanten

Ha det så jättekul på Öland!!

2007-06-29 @ 09:03:07
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: Anders V

"Hjorden" väntar vid Hälsingegränsen !!!
Mvh AV

2007-07-02 @ 18:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0