Missar Zlips i kväll

Jag vet inte vad som hände när jag lade mitt önskeschema för den här perioden för något gick galet. Det är inte min avsikt att missa Zlips när de spelar så nära. Men det är bara att bita i det sura äpplet och längta vidare till helgen i stället då jag får dansa till dem på Öland. Jag kanse fick den här dagen utbytt mot en kväll fast hade önskat något annat. Så kan det vara ibland att jag inte får riktigt vad jag önskar. Just nu håller vi på att snickra ihop vårat önskemål för september och en bit in i oktober. Under den tiden kommer det att vara två danskvällar här i Kristinehamn så dessa helger tänker jag se till att vara ledig. Orkestrarna är fortfarande onte klara för dessa kvällar men jag håller ögat på vilka det blir och talar om så snart jag vet något.

Min tanke är att försöka fixa någon form av ungdomsverksamhet just på dessa helger. Det skulle vara kul om det kunde börja med en nybörjarkurs i bugg där alla tidigare kursdeltagare också är välkomna för att repetera, det var ju många fler killar än tjejer förra gången och det kan ju vara bra att plocka in dessa grabbar ifall det visar sig bli åt andra hållet nästa gång. Andra helgen tänkte jag mig en fortsättningskurs. Tredje helgen skulle jag vilja ha en foxtrottkurs. Om inte detta passar så kan man kasta om det och börja med foxtrott. DEt vore inte helt fel det heller. Men jag tror att det lockar fler att börja tvärtom. När man varit ute på dans ett par gånger och sett hur kul det är så vill man även lära sig fox. Det blir en hel del planering igen men nu har stressen lagt sig efter förra gången och jag känner mig redo att sätta igång igen. Den stora skillnaden nu kommer att bli att vi troligen inte kommer att ha några övernattningar. vi får se under tidens gång om det dyker upp någon förälder eller annan vuxen som anmäler sig frivilligt att hjälpa till. hittils har inte någon sagt sig vilja hjälpa till. Men det är långt kvar så det kan hända mycket innan dess.

Nu drar det ihop sig till öland och dansveckan där på Lundegård. Jag ska vara där och dansa 3 kvällar lördag till måndag. Nu hoppas jag på bra väder och massor med tur då jag ska köra mammas gamla husbil. Det kommer bli riktigt kul att komma dit och få träffa alla vänner från hela landet. Det kommer att bli festligheter från jubilerande dansband. Dansmaffian har dessutom ordnat med många roliga aktiviteter. För den som är nyfiken så tipsar jag om att logga in på deras sida. Där finns en länk till att kunna se live sändning på webben därifrån. Det är gratis att anmäla sig där och det finns många att lära känna som registraerat sig. Detta är en sida för dansanta människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0