Fick ingen kick av grammis

Här har jag suttit och slötittat mig igenom 2 timmar från sändningen av Grammisgalan. Eric satt ochså med en större del av tiden. Ingen av de låtar som spelades upp som underhållning fick oss att bli något roade överhuvudtaget. Det var avslaget och de båda kortkortklädda värdinnorna hade ingen humor som passade in. Det var helt enkelt inte roligt hur de än försökte. Inte en enda gång lyckades jag f¨å en känsla av att detta var det största i dagens musikunderhållning. när det nästan var slut så säger min kloka son något som jag fakrtiskt var tvungen att hålla med om. " De gör ju aldrig någon bra musik nu längre. Jämför man med musik från 70 talet så är ju det här jättekasst". Jag satt och funderade på vilken av alla dessa artister jag skulle kunna tänka mig att köpa en CD av. Faktiskt inte en enda kom jag fram till. Jag saknade två nomineringar i kväll. Det dansband som skulle varit på plats är Bhonus och inte Torgny Melins. En annan artist jag saknade med sitt album var Daniel Lindström. Hans CD är mycket bra. Det enda som jag blev glad åt i kväll var att Benny Andersson tog hem segern. Det var kul att se dessa spelmän få vinna. Men en sak är säker att det såg inte ens ut att vara roligt när man tittade på de som var där. Det var inga skratt eller leenden från publiken. Bara en massa tråkmånsar som satt och såg ut som om de ville gå hem snart. Nej förresten, Bert var ju där och han log faktiskt. Tacka vet jag guldklavegalan. Det är i alla fall underhållande så att man får dra på smilebanden.

Jag har tittat på två roliga filmer i kväll som jag rekomenderar varmt. Bild och ljud är inget vidare men det gör inget. Killarna i Bhonus bjuder på underhållning ifrån Kielbåten de kom hem från idag. Här har skrattats så tårarna rinner. De vet hur man roar folk de grabbarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0