Det blev bra!

Nu har den här helgen klarats av och jag lovar att jag är duktigt trött just nu. Jag kommer att berätta mer om lägret när jag hämtat mig lite. I morgon far vi väg på kryssning så nu måste jag sova ut.

Dansen på folketshus i kväll lockade ca 175  personer. För att kunna driva söndagsdanser och hålla det vid liv så behöver det komma i snitt minst 200 personer. Men för att vara första gången så var det inte illa.

Om en månad kommer Zlips och då får vi hoppas att det kommer ändå fler. Det var mycket lyckat och en oerhört bra danspublik. Det här hoppas jag kommer att bli en bra satsning framåt. Jag hörde bara positiva reaktioner om detta så det borde sprida sig och locka ännu fler nästa gång.




Kommentarer
Postat av: Lena Svärd

Kul att det ordnas dans i Kristinehamn. :-) SÖndagsdans är kul och ett bra sätt att runda av helgen, tycker jag. Synd bara att danserna kolliderar med Rocksulans arrangemang. Förstår att det kan vara svårt att styra upp det med datum och sånt, även om det vore önskvärt. TAck för ordet och lycka till! // Lena

2007-02-26 @ 16:44:01
Postat av: Anonym

Hoppas att du har det skönt på kryssninge..det är du värd efter en sån helg...*L*

Kram bettan

2007-02-27 @ 09:51:56
Postat av: Nina

Lena: Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det kolliderar med rocksulan. Det har jag noga tittat efter och det var inget band som spelade där den här kvällen. Det fanns inte en enda dans närmare än Ljungsbro. Om du syftar på att det var en CD kväll så måste jag säga att det finns inte en rimlig möjlighet för någon arrangör att ta hänsyn till de kvällarna. Det måste du väl förstå? Se t.ex på degerfors dansklubb de har motionsbugg till CD varje varje söndag i stort sett året runt. Det har de haft i minst 16 år. Andra föreningar tränar på andra kvällar. Skulle man titta på sånt så kunde man inte ha dans någon endaste gång. Förr vet jag att man i degerfors brukade tipsa om det var en dans med orkester och fara dit allihop som kunde i stället. Det kan man ju kanske göra från Rocksulan också. Det är väl ändå roligare att dansa till en riktig orkester? Nästa gång det blir dans här den 25/3 så har jag också sett efter ordentligt i alla spelprogram som jag lyckats hitta innan jag föreslog det datumet för arrangören.

2007-02-27 @ 20:46:05
Postat av: Lena Svärd

Hej igen! Jag bara vidarebefordrade en del av de kommentarer jag hörde på CD-kvällen. VAd jag menar är att: Många är lite lata och oföretagsamma (jag oxå emellanåt) å åker inte längre än nödvändigt, även om det är orkester. Åh så blir det, i värsta fall, ganska knackigt med folk på båda ställena. Jag tror det kommer mer folk från K-d om det inte finns nått annat. Ok!?? Sen borde ju Zlips dra en del folk. Hoppas det!? För det är ju roligare att dansa till en bra orkester, som sagt. Kul att du bidrar till att hålla dansen levande. // Lena

2007-03-05 @ 14:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0