Dansband till årets grammis

Nu är första omröstningen klar i de olika kategorierna till årets Grammis.

Årets Dansband/Schlager
Benny Anderssons Orkester/H. Sjöholm & T. Körberg - Bao 3
Drifters - Ett Liv Med Dig
Lasse Stefanz - Vagabond
Magnus Carlsson - Live Forever - The Album
Nanne - Jag Måste Kyssa Dig

Jag är speciellt glad för att Drifters får en plats där. De är mycket väl värda denna nominering.

Årets Barnalbum
Anders "Kråkan" Ågren - Gagga!
Blandade Artister (Den Blå) - Älskade Ramsor, Sagor & Sånger Frånbarnkammarboken
Bosses Vänner - Läget?
Bröderna Lindgren - Vuxen Barnmusik!
Doris Och Knäckebröderna - En Rutig Skiva

Här kommer den andra glada överraskningen. Den blå Barnkammarboken har producerats i side Lake Studio där Bl.a. Kricke som är medlem i Zlips finns.

Jag gratulerar dessa båda dansbandsartister som på två olika sätt får vara med på 2008 års grammisgala. Som övrigt dansband hittar vi Lasse Stefanz. De har goda förutsättningar för att kamma hem många röster med sin oerhörda popularitet. Jag hoppas på en seger för ett dansband i år även om det är svårt att konkurera med schlager som de tyvärr måste göra. Återigen säger jag att det är riktigt trist att inte dansbanden har en egen kategori.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0