Världens minsta orkester

Ja så har de kallat sig men blev ändå stora med flera hits som bl.a. spelats i USA. Den låt jag förknippar med detta band är "dansar under månens sken".  En låt som jag minns att jag dansat till många gånger. Det är Suzzies orkester jag skriver om. Tyvärr så försvann de för en tid sedan på grund av sjukdom.  I biografin på hemsidan kan man läsa följande.

-"Efter 8 år av tystnad är världens minsta orkester tillbaka med sitt 10:e album "In i ditt innersta". En titel som talar om vad de verkligen vill - nå in och beröra. "In i ditt innersta" är en avskalad, lågmäld produktion. Albumet är inspelat helt live i studion med enbart ett fåtal instrument och sång. Denna gång tillsammans med Johan Lindström som tidigare har producerat bl a Totta Näslund, Freddie Wadling, Daniel Lemma."

Suzzie Tapper var bara 44 år när hon fick diagnosen Parkinsson. Nu kan man läsa i Hemmets journal hur hon gör comeback efter en svår tid. Hon har fått tillbaka glädjen och kärleken igen. Hon säger att hon kommer att fortsätta sjunga så länge hon kan och orkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0