Inte lätt att vara musiker

Jag var i dag inne på Värmlands Folkblads nätupplaga och ser där hur problematiskt det kan vara att försörja sig som musiker.

så här skriver de

KRISTINEHAMN
Straffas för musiken

2006-03-30

A-kassan stänger av gitarrist för att musiken kan hindra honom att ta arbete
Robert Reinholdz, gitarrist i metalbandet Burst, har stängts av från HTF:s a-kassa. Anledningen är att kassan anser att hans musik kräver så mycket planering och engagemang att han är förhindrad att ta arbete även när han inte befinner sig på turné.


Läs mer av artikeln här.


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Såg att du hette Fyhr i efternamn. Är du släkt med Lars Fyhr? Han är en av de bästa lärare jag har haft på Universitetet. Ha en bra dag!!

2006-03-30 @ 13:02:23
URL: http://amj.blogg.se
Postat av: Nina

Vad jag vet så heter ingen av mina släktingar så. I så fall är det ingen nära släkt. Min farfars far och hans bröder fick olika namn i militärtjänsten. Min farfars avkommor känner jag till men de som är i generationen tidigare vet jag inget om. I så fall är det så långt borta.

2006-03-30 @ 13:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0