Intressant men inte om malung

Jag fick ett tips tidigare idag på att äventyraren Mikael Strandberg som var dagens sommarpratare skulle berätta om Dansbandsveckan i malung (se tidigare inlägg). Jag satte mig tillrätta för att höra vad han skulle säga då reprisen sändes kl 22.15 och märkte efter en stund att jag skulle få följa med långt bort från dalarna och Malung. Det blev musik och berättelser om äventyr från hans långa cykelresor från Alaska till Chile, Nya Zeland till Kairo över öknen. Deras resa till Sibirien och arbetet med att bygga broar mellan människor. Det var inte alls vad jag hade fått information om men det kanske var någon annan sommarpratare som talade om malung och dansbandsveckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0