Dansläger med orkester som avslutning

Nu vill jag göra alla uppmärksamma på att söndagen den 25/2 kl 18 - 22 kommer det att vara dans i Kristinehamns Folketshus. Planera in detta för då ska vi se till att få liv på det här stället igen.

Peter Jakobsson har just sagt att han ska ta itu med bokningen av band och att det ska vara dans för alla dansintresserade ung som gammal.


Jag återkommer om detta så snart det är klart vilket band det blir. Då kommer annonsering att göras här och i de vanliga sajterna där man brukar lägga in aktuella danser. Övrig annonsering sköter Folkets Hus.

I samband med detta kommer ett dansläger att hållas. Det ska vara för ungdomar 13 - 18 år och arrangeras i samarbete med elever från Brogårdsskolan och KPS. Det kommer att vara övernattning med mycket dans, social samvaro och avslutningen blir dansen på folkets hus.

Jag har redan nu börjat ta in intresseanmälningar från tonåringar här i Kristinehamn som vill vara med och tanken är att det ska vara ca 40 personer. För att det inte ska bli ojämnt i danskursen måste en viss hänsyn tas till könsfördelningen. Vi vill helst ha det så jämnt som möjligt fördelat. Om det skulle finnas något intresse från ungdomar utifrån så är alla hjärtligt välkomna att skriva till mig för att lämna intresseanmälan. Ingen binder sig innan anmälan som kommer när alla förberedelser och priset är klart. Det kan ändå vara trevligt att veta om det finns några som vill komma hit till Kristinehamn på helgläger för att lära sig bugg.


Kommentarer
Postat av: Markus

Hejsan Nina!Jag hittar inte din mailadress men när det närmar sig kan du ju skicka ett mail eller skriva på min hemsida så ska ja se till att göra reklam för dansen i det kanaler jag har tillgång till. Kul att det satsas på dans.
/ Mackan

2006-12-30 @ 22:42:40
URL: http://www.markuz.se
Postat av: Nina

Markuz om du kollar längst ner på min hemsida som jag länkat till så finns min mailadress där. Men nu har jag skrivit in den här också. Jag hör av mig förståss så att du kan hjälpa till att locka fler till dansen. Det är superbra av dig Marcus.
/nina

2006-12-31 @ 03:00:09
Postat av: Göran jappe Persson

hej och God fordsättning på det nya året. Kul att de blev av med dansen m.v. Göran och övriga på Skultuna lagår´n

2007-01-01 @ 13:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0