Blixt och dunder massor med vatten

Tvättstugor är något som är till för att krångla har jag lärt mig. Om inte mitt badrum varit för litet skulle jag köpt en egen tvättmaskin och tumlare i stället men det får inte plats tyvärr. I dag när jag skulle plocka ut min första maskin så var det fullt med vatten i och den var het, ingen sköljning var gjord för det var fortfarande tvättvattnet som den låg i. Jag stoppade i en krona till för att få upp luckan som hunnit låsas och det var då jag såg eländet. Jag försökte starta om den men det kom bara ett felmeddelande att det var för mycket vatten. Det finns inget program för att bara tömma eller centrifugera så där stod jag med lång haka och funderade på vad jag skulle göra. Det blev till att felanmäla och sedan skölja allt för hand och köra det i den separata centrifugen... trodde jag! Att skölja var ju ingen sak men när jag skulle fylla centrifugen med en våta tvätten så kom en liten droppa vatten på elsladden och det skjöt blixtrar ut från den. Jag vågade inte vidröra maskinen ifall den var strömförande, Ett träskaft som stod där med en skrapa i andra änden fick bli min räddare. Jag tror inte att det leder strömmen genom det skaftet så lätt? hur som helst så fick jag vrida ut tvätten för hand och få in den i torkrummet. Vår visevärd håller på att försöka fixa felet nu och vi får väl se när jag får tid att tvätta resten för idag lär jag inte hinna med mer innan jag ska jobba igen. Det var ju i alla fall den tyngsta tvätten, lakan och frottehanddukar som jag jobbade mig igenom idag. Där har jag fått mitt gympapass avklarat.

Jag håller också på att försöka planera in danser i januari. Det skulle vara otroligt kul att åka på Kielkryssningen men det är inte lätt att få med sig några fler på detta. Ensam vill jag inte resa. Jag skulle få ta ledigt någon dag men det är säkert inget problem då för helgen har jag redan ledigt och det skulle bli till att förlänga den någon dag bara. Det kan ju vara något att tänka på till nästa år kanske.

Det är mycket dans på gång nu i januari och februari. Det nya året har mycket trevligt att bjuda på.



Kommentarer
Postat av: Lars-Erik Holmström

Det där med Kiel har jag funderat på i flera år och hoppas kunna åka vid något tillfälle... I år går det inte då jag är Dj på lördagskvällen i Glommersträsk och på grund av detta inte hinner ner på något billigt ekonomiskt sätt... Enda alternativet är flyg och det blir alldeles för dyrt för min lilla plånbok... Hoppas att du får tag på någon som är intresserad att åka på denna kryssning och dela hytt med dig...
/ Gnuss, Lars-Erik

2006-12-30 @ 12:32:06
URL: http://www.nojessajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0