Nova På Gröna lund

Vilken otroligt varm och trevlig lördag det blev i vår huvudstad. Här har solen värmt oss efter att det kom en rejäl åskurladdning på fredag kväll. Jag bor hos Kerstin över helgen och det är lika trevligt som vanligt. Jag har tagit en bilder men får lägga in dem då jag kommer hem igen nästa helg. Precis som då jag for till Malung så glömde jag givetvis min sladd mellan datorn och kameran så jag kan inte lägga in mina bilder nu. Men däremot så kan jag berätta vilka trevliga överraskningar jag mötts av här i stockholm. Första roliga nyheten är en kampanj som sparbanken startat där de försöker få alla singlar att resa i första vagnen i T-banan. Det gör vi nu förståss hela tiden men vi skrattar gott åt alla andra vi delar vagn med. Det är 75 åriga damer och 15 åriga grabbar.

Då vi var ute och shopade lite hittade jag några nya toppar som jag väl behövde. Inne på en av butikerna hör jag hur ett par tjejer talar Arvikamål. Det kunde jag ju inte låta bli att fråga dem om. Det visade sig att de var från Edane och känner min kusin därifrån och en av dem hade gått på kurs ihop med min bror från Mangskog. Jag bara frågade dem om de var från Arvika och så fick man veta att vi hade gemensamma bekanta. Världen är allt bra liten.

På Kungsträdgården fick vi höra Bosson och lilla Amy sjunga då vi var på väg till Gröna lund. Det var mycket folk och vi förundrades över hur lite föräldrana till alla små barn helt tanklöst står i detta höga ljud utan att skydda barnens hörsel.

Vi kom sent till Grönan och dansen hade hållit på ett tag. Det sista av TV underhållningan sommarkrysset pågick för fullt så det såg vi de sista minuterna av innan det var dags för oss att dansa till Nova. Förra året gav jag dem ett mycket dåligt betyg efter att dansat till dem på en ålandskryssning. Jag har sagt att de borde ta sånglektioner. Hur de nu än var då så var det som att höra ett nytt band nu. Deras sång var mycket bra igår. Att dansa på Gröna Lund är ett trevligt alternativ här med tanke på att man kan köpa ett mycket billigt årskort för några hundra. Golvet var bra och det var en trevlig dansant publik dock inte så många men några jag sett tidigare på Mälarsalen. Nova höll igång med pigg musik musik och jag buggade en del. De kommer ut med en CD i höst, ett fullt studioalbum, det är jag nyfiken på. Med tanke på hur mycket jag tycker att de lyft sig detta sista år så skulle jag tro att det här bandet är på väg upp ännu mer.

Strax innan sista dansen tog vi en promenad ner mot stan och stannade vid en trevlig brygga för att dricka lite vin. Där träffade vi på ett härligt gäng som varit ute på firmaträff med femkamp på Grönan. Vi blev bjudna på choklad av ena killen som spelat bort en halv förmögenhet på choklad och godishjul. Han måste varit rejält sugen på godis. Det är många trevliga möten man gör i storstaden en helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0