Söndag morgon ähum...oj är klockan så mycket!

Med sällskap i bilen i natt och mitt gränsakssnack tog vi oss hem säkert. Det var ett riktigt busväder bitvis så man knappt såg vägen. Nu är ju mitt lyse på bilen väldigt dåligt också och det gör ju inte saken bättre. Men vi kom både fram och tillbaka till Båberg i natt. Bhonus spelade och jag var nöjd med kvällen. Från att ha dansat mycket snabbt i alla bugglåtar och haft ett högt tempo hela fredagen då Jannez spelade så kändes det för mig som en befrielse nästan att få ta det lite lugnare i går. Somliga tyckte nog kanske att  det var lite i lugnaste laget. Det blir svårdansat då man ska ta dubbelsteg i foxtrotten och man nästan välter omkull för att det går så långsamt. En del har otroligt svårt att hålla takten då det går så sakta som vissa av låtarna i går gjorde. Men de hade en bra blandning av gamla och nya låtar... oj det låter som en radioreklam. Det blev en lång sovmorgon för mig idag. Men det behövde jag. Nu ska jag försöka ta mig ut för att inhandla en adventsljusstake. Den jag haft är trasig och brandfarlig så den fick pension i fjol. Det ska plockas lite mossa också så att jag kan dekorera den. Det blir bra det så får jag en nypa friskluft och vaknar till ordentligt. Solen tränger fram lite mellan molnen så det är fint ute just nu. Bäst att passa på innan nästa snöoväder ska komma in i natt. Och så ska jag förbereda mig för dansen på holken ikväll till Selex.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0