Hudiksvall

Måndag morgon då jag tvättat efter Malung, kollat posten, vattnat blommorna och konstaterat att mina barn vill vara kvar hos pappan lite till. då är det bara att vända näsan mot ewtt lämpligt resmål igen. för inte kan jag sitta här ensam i min lägenhet och bara vänta på att något roligt kanske ska hända. Nej sådan är ju inte jag. Det var bara att fara upp till Mora och övernatt i syrrans stuga. I går for jag sedan vidare upp till Hudiksvall och eftersom det skulle regna ett par dagar så blev det inget tältande den här gången. Jag tog in på vandrahemmet som jag brukar besöka då jag är där. De känner igen mig nu när jag kommer och jag gillar att vara där, det är lite som Favlty Towers. Jag gick på stan och kollade in klädrean i flera timmar. Där såg jag även Lasse från Blender med familj men vi stötte inte ihop så jag tror inte han såg mig. Det var mycket folk ute och handlade där. Jag hittade en top som var röd, batik och som jag gillade. Jag hade tänkt dansa på Högs loge till Perikes men fick veta att det fanns ett dansställe i Nor utanför Järvsö som drar fler yngre och samma kväll spelade Boogart där. Det började kl 20.00 i nor och kl 21.00 i Hög. Det var drygt 5 mil mellan de ställena så jag bestämde mig för att åka till nor och kolla. Om det inte hade blivit bra där så hade jag fortsatt till Hög. Jag behövde inte fara så mycket för det kom inte mindre än 650 personer till Nor. Det var oerhört populärt och en mycket fin dansbana som lår i ett idrottsområde. Man betalade när man klev in på dansgolvet men kunde lika gärna sitta utanför och lyssna om man ville. Alla bord stod utanför entrén. Det var inte lätt att få bugga där för de som kunde blev uppbjudna snabbt av alla som känner dem. Men det spelar ingen roll för jag fick dansa hela kvällen och så trångt som det var så var det lika bra att hålla om den man dansade med. Nu har jag rest hem i dag ochy hämtat mina grabbar. i morgon blir det Jacobs Loge och Blender. De spelar kl 20 - 24 jag hoppas det kommer myket folk då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0