hemma igen

Det trasslade en del med bloggen för mig i slutet på veckan och på måndag. De uppdaterade visst servern så jag kunde inte skriva något om avslutningen i Malung. Jag hade inte så höga förväntningar på dansen på fredag kvällen. Det var just inget band som jag kände för att dansa till men jag tog mig lite öl i stället och gick dit för att ha kul bara bland alla trevliga människor. Jag tänkte att jag skulle gå in i baren där och fortsätta med en öl i andra benet också. Så långt kom jag dock aldrig. Jag fick dansa hela kvällen och hade väldigt kul. så kan det gå att om man inte har några förväntningar så blir det väldigt bra i stället. På lördag var jag ute och åt med en kille från Skellefteå. Det var gott med kinamat och trevligt med sällskap under dagen. Dansen på lördag kväll var den bästa av alla kvällar. Zlips och Blender som spelade är mina absoluta favoriter. Jag hade dansat en hel del och var rejält trött när det klappades fram med dans efter sista dansen. Då började båda banden att sjunga och spela tillsammans de skojade och spexade mked varandra och jag bara stod där framme och tittade, njöt, skrattade sjöng med lite i morfars gamla munspel och hade så otroligt kul som man bara kan ha. Det avslutades med att Zlips orkester smög sig på Blender och knäppte upp deras skjortor och som om inte det var nog så åkte dessutom Magnus byxor ner till knäna så att han fick stå där och spela i bara sina röda fina kallingar. Efter denna kväll och fyrverkeriet som var helt magnifikt var jag rätt så nöjd. Så goa danser jag fick att minnas och nya kontakter att aknske bekanta mig mer med i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0