Nu börjar jag längta efter kurserna

Jag är lat! Min kondition minskar för varje dag. Jag som brukade kunna dansa bugg en hel kväll utan att ens bli anfådd. Jag behöver verkligen komma igång igen och få ner min puls. Snart börjar buggkursen här på Hammarö Dancing Team, de kör igång i september. Sedan startar motionsbuggen på söndagarna på Holken. De startar med Zlips den 18/9. Det är bra orkestrar på bluemoonbar i höst också. Med andra ord så kan jag få tillfälle att dansa flera gånger i veckan med början i september utan att behöva resa så förskräckligt långt. Det är jag jätteglad över för nu när jag blivit sjukskriven. Jag måste ju vila och så är det bara att fara hem om det känns tungt för mig. Dancing Team håller på att förbereda för en Worldcup tävling i Boogie woggie och en buggtävling samtidigt. Jag ska gå ner till Maggan där på måndag och se vad jag kan hjälpa till med att förbereda. Det är ju bättre än att sitta hemma i alla fall. Det är ju en massa jobb där i klubben hela tiden så inte behöver man vara sysslolös om det känns fint att göra något arbete för klubben.


Kommentarer
Postat av: Nina

Länk till Hammarö Dancing Team

2005-08-27 @ 12:15:32
URL: http://www.dtchammaro.se/
Postat av: Nina

Länk till rocksulan i Karlstad

2005-08-27 @ 12:16:31
URL: http://www.rocksulan.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0